Aktuality

The memory board game competition

V úterý 7. 12. jsme si v první třídě v hodině angličtiny pořádně zasoutěžili.

Přestože naši prváčci znají zatím málo slovíček, nic nebránilo tomu, aby si slovní zásobu obohatili o dalších pár výrazů navíc. A nejlépe se učí při hraní. A protože máme žáky v první třídě velmi šikovné, tak si stihli i zasoutěžit. Ve dvojicích se utkali v anglicko-českém pexesu. A kdo vyhrál? I když byli někteří rychlejší a měli lepšího „pamatováka“, vyhráli úplně všichni. A už teď se těšíme na další soutěžení.

Mikuláš v 1. A

Pátek 3. 12. byl jiný než obvykle, protože děti mohly přijít v čertím převlečení do čertí školy. Hned zrána na dveře zaklepala kouzelná návštěva – Mikuláš s anděly a čerty, před kterou se malí čertíci schovali pod lavice. Na začátku Mikuláš pokáral pár hříšníků a poté chtěl vidět, co si pro něj letošní 1. A připravila. Děti s papírovými řetězy zatančily a zazpívaly „Píseň pro čerta“ a za takové pěkné představení rozdali andělé všem sladkou odměnu. Za velkou statečnost jim navíc paní učitelka upekla slaďoučké perníčky.

Krabice od bot

A je tu opět adventní čas plný příprav a očekávání před nadcházejícími nejkrásnějšími svátky v roce.

Ne všichni mají to štěstí tento čas prožívat stejně. Proto se opět naše děti ze 3. A zapojily do sbírky „Krabice od bot“. Dárečků se sešlo hodně, ani ta malá krabice nestačila… Naše děti i jejich rodiče mají srdce opravdu na pravém místě. Snad naše vánoční nadílka vykouzlí úsměv všem obdarovaným dětem.

Třída 3. A

Vánoce jsou za dveřmi a s nimi i krásný předvánoční čas…

Děti z 2. A si advent umí užívat. Malují krásné vánoční obrázky, zdobí si třídu, pečou perníčky, balí dárečky do „Krabice od bot“, vyrábí staročeský vánoční Vrkoč – předchůdce vánočního stromečku, a dnes odstartovalo otevírání adventního kalendáře. A to není zdaleka všechno, co nás v prosinci čeká. Možná přijde i Mikuláš a možná i Ježíšek 🙂 V neděli se rozsvítí už 2. svíčka na adventním věnci a tak vám všem přejeme, abyste si přípravy na nejkrásnější svátky v roce užili v klidu a s rodinou i přáteli. Tak šťastné a voňavé! 

Mgr. M. Ministrová, Mgr. R. Jadrníčková

Ve dvou se to lépe táhne

Jsme moc rádi, že naše škola navázala spolupráci s paní psycholožkou PhDr. Jaroslavou Pavlíčkovou. Její odborné rady týkající se práce s třídním kolektivem nám pomáhají tvořit příjemnou vzdělávací atmosféru ve 2. A. V pátek 26. listopadu si děti vyzkoušely namalovat se svým spolužákem dům jednou pastelkou a beze slov. Nevěřili byste, kolik se toho o sobě dozvěděly! Kromě poznávání svých vlastních pocitů mají možnost vnímat také potřeby těch druhých, spolupracovat a vzájemně se respektovat 🙂

Mgr. M. Ministrová, Mgr. R. Jadrníčková  

 

Slavnost Slabikáře

Jakoby to bylo včera, kdy žáčci z 1. A poprvé usedli do školních lavic. Téměř tři měsíce se prokousávali prvními písmenky, která začali skládat do slabik a nakonec do prvních slov. Rozloučili se s Živou abecedou a těšili se na svou první knížku – Slabikář.

Proto jsme si na 1. prosince 2021 pozvali rodiče, abychom jim předvedli, co jsme se naučili a dokázali jim, že si Slabikář zasloužíme.

Prvňáci nejdříve museli složit slib, že budou pravidelně číst, a potom přistoupili k samotnému obřadu – pasování na čtenáře a čtenářku. Před všemi rodiči úspěšně přečetli slabiky a slova. Za odměnu od deváťáků, svých „strážných andělů“, dostali vytoužený Slabikář.

K této slavnosti jim maminka Valinky Zicháčkové donesla vlastnoručně vyrobený zákusek v podobě mini nanuku z čokolády. Na každém bylo počáteční písmeno jejich jména. Děti si úspěšně poznaly ten svůj a s chutí se do něj pustily.

Moc děkujeme.

Slavnost se vydařila, což ocenili nadšení prvňáčci i jejich rodiče, kteří si tuto slavnostní chvilku užili společně s dětmi.

 

Za spokojené prvňáčky Mgr. Veronika Lejsková

Recitační soutěž

V pátek 26. 11. proběhlo školní kolo recitační soutěže, které se zúčastnili ti nejlepší recitátoři z tříd druhého stupně. Překonat trému bylo pro mnohé velmi těžké, ale nakonec to všichni zvládli a předvedli pěkné výkony. Porota ve složení Elišky Hubáčková, Ilony Gregorové a Jany Kramolišové nakonec rozhodla, že výherkyní se stala Tereza Dědičíková z 9. A. Na druhém místě skončila Nikol Gregorová z 8. A a třetí místo patří Ladě Vaňharové ze 7. A. Všichni účinkující byli odměněni potleskem a výherci navíc obdrželi dárek v podobě krásné knihy.

Mgr. Eliška Hubáčková

Den naruby

Ve středu 24. listopadu 2021 se na naší škole obrátilo vše hlavou dolů. Toho dne byl tzv. DEN NARUBY, kdy se žáci stali učiteli a naopak. 2. -3. ročník se po dohodě se svými třídními učitelkami pustil například do diktátu či počítání u tabule, od 4. třídy už měly děti za úkol odučit všechny vyučovací hodiny. V každém předmětu se dva vybraní žáci snažili ukázat, že na to mají a že zvládnou učit stejně dobře jako jejich učitelé, avšak už během první hodiny zjistili, že to není úplně tak jednoduché, jak si mysleli, a že mluvit před celou třídou je náročné jak na hlas, tak i na nervy J

Ve vyšších ročnících si „učitelé“ připravili například pracovní listy, prezentace či úkoly, které museli žáci vypracovat. Z úst mladých učitelů tak zněla třeba angličtina, matematika, ale také se tančilo a hrálo na kytaru.

Naopak nebyla ve středu jen výuka, ale také oblečení, které žáci oblékli naruby.

Děkujeme tímto všem zúčastněným a těšíme se na nové nápady, které nám školní parlament nabídne.

PEER program v VIII. a IX. třídě

Všichni, kdo pracují s dětmi, ví, že informace nebo rada od staršího kamaráda pro ně má často větší váhu než od rodiče či učitele. Na tomto argumentu staví program, který pro žáky holešovských škol připravili studenti Střední policejní školy. Museli ale projít důkladným proškolením, které jim zabralo spoustu času. Díky tomu mohli provést tématy rasismu a návykových látek i žáky naší VIII. a IX. třídy. Netradičními a zábavnými metodami nejen seznamovali se základními pojmy a fakty, ale snažili se i o nasměrování úvah a rozhodování dospívajících správným směrem. Mnohdy totiž vzniká problémové chování z neznalosti, jindy ze špatných vzorů či předsudků. Věříme, že PEER program dává možnost poznání a získání správných postojů ve věku, kdy o tom skutečně začínají dospívající žáci přemýšlet.

Podle hodnocení našich žáků to bylo smysluplně a pohodově strávené dopoledne, kdy se dozvěděli spoustu zajímavého.

PEER program mohl být realizován i díky podpoře MAS Moštenka, v rámci spolupráce základních škol a samozřejmě díky vstřícnosti SPŠ Holešov a paní pplk. Mgr. Evy Vichlendové, která se studenty v rámci PEER programu pracuje.

                                                                                                                                     Mgr. Z. Ballnér